HOME

Wednesday, September 28, 2011

BMW LARIS

Bmw cs concept
PENGELUAR kereta premium, BMW Group Malaysia berjaya memecahkan rekod jualannya bagi tempoh Januari hingga Ogos tahun ini dengan penjualan 3,711 kereta untuk mencatat pertumbuhan 28 peratus berbanding 2,893 unit yang dijual dalam tempoh sama tahun lalu.
Ia menjadikan Malaysia sebagai pasaran pertumbuhan utamanya termasuk penjualan kereta Motorrad dan Mini yang turut mendapat sambutan hangat dikalangan peminat BMW di Malaysia.

Pengarah BMW rantau APAC dan Afrika Selatan, Guenther Seemann berkata, peningkatan itu adalah sejajar dengan perkembangan jualan di seluruh dunia yang mencatatkan sebanyak 1,073,363 unit, peningkatan sebanyak 16.8 peratus berbanding tempoh yang sama tahun lalu.
Katanya, BMW juga sudah melabur dana tambahan untuk meningkatkan pengeluaran kilang pemasangannya di Kulim agar lebih banyak kenderaan dapat dikeluarkan memandangkan permintaan yang tinggi daripada pengguna.

“Prestasi kukuh dicatatkan kumpulan BMW di Malaysia dan sebab ini kami mengenal pasti Malaysia sebagai pasaran utama pertumbuhan BMW di rantau ini.

“Sebab itu kami berani melabur lebih daripada 70 peratus lagi untuk 2011 bagi kilang di Kulim dengan 5,000 kenderaan dijangka dikeluarkan kilang pemasangan itu yang bercirikan serba moden,” katanya dalam sidang mengumumkan kejayaan peningkatan jualan BMW di Kuala Lumpur, semalam.

Hadir sama Pengarah Urusan BMW Group Malaysia, Geoffrey Briscoe.

*boleh la pakai BM hehe..

No comments:

Post a Comment

Gunakan akal dan budi untuk menulis. Terima Kasih Tuan..

About Me

Followers