HOME

Tuesday, December 18, 2012

KISAH DAP DAN SINGAPURA DAN .....


Apabila berakhir kongres DAP rakyat keseluruhan nya dapat melihat betapa tiada sebutan lansung tentang Islam dan agenda Islam walau seinci pun.Tetapi dengan kedudukan parti DAP hanya orang yang kurang waras atau pun “kacau jiwa” nya sahaja akan mengharap kan DAP bercerita tentang Islam. Parti Chauvinist cina yang di kuasai oleh pemimpin cina beragama kristian tentu sahaja jika boleh mahu mensisih kan agama Islam.

Oleh kerana parti DAP akan terus menjadi parti DAP dan tidak pernah berlakon menjadi parti lain , malah tidak pernah pun bertukar konsep atau prinsip seperti parti PAS yang sering mengubah pendirian maka amat wajib lah orang melayu Islam mempunyai sifat was was dan memerhati tindak tanduk DAP dengan lebih mendalam dan berhati hati.

Ketika Singapura sedang mencari tanah dan ruang untuk melebar kan empire Singapura raya nya tentu sekali adik nya DAP akan lebih di beri peranan untuk melaksana kan hasrat ini.Singapura yang lebih “advance” di dalam segala hal tentu sekali sudah menjangka kan apa akan terjadi kepada Negara Singapura 20 tahun akan datang.Di tambah dengan menyedari pulau kecil itu di kelilingi oleh ratusan juta umat Islam dari Malaysia , Indonesia dan Brunei, sesuatu mesti di laku kan untuk survival nya.

Mana mungkin dengan kewangan dan dan kekukuhan ekonomi nya Singapura mahu terus beku seperti sedia ada.Oleh kerana politik dalaman Singapura kurang di ganggu oleh pembangkang yang kuat seperti yang UMNO hadapi dari  DAP,PKR dan PAS, maka masa dan tenaga boleh lah di curah kan untuk “pre-empt” kepada usha menentu kan kuasa jiran nya.

Jika dahulu Singapura menjadi pengerak secara sulit dan dari belakang sahaja, kini, sikit demi sikit makin ketara campur tangan nya.dari isu Lynas sehingga lah isu isu lain yang terlihat unsur unsur kehadiran Singapura.Malah terkini, pakar IT dan siber dari Singapura di lapor kan turun ke Kuala Lumpur untuk memberi kursus insentif kepada bloggers pro Pakatan Rakyat, apa lagi matlamat nya jika bukan mahu menumbang kan parti Melayu islam UMNO.

Seperti Israel menguna kan kuasa dalaman kuncu nya di Amerika menentu kan siapa calon patut bertanding untuk jawatan Presiden Amerika, begitu lah juga Singapura memandang kepada Malaysia.Rakyat Malaysia usah lah terpedaya dengan calon bertanding Presiden Amerika kerana kesemua mereka yang layak bertanding sudah di saring oleh pihak Zionis.Cuma berbeza dari segi pendekatan dan rupa bentuk bertindak sahaja terhadap umat Islam dan Negara Arab.



Negara kita boleh di kira masih selamat kerana sehingga kini UMNO sebagai parti Melayu islam masih dapat bertahan dari serangan anasir luar melalui proksi proksi nya yang datang dari kalangan warga Negara nya sendiri.Warga Negara yang berkiblat kan kuasa luar ini boleh lah di kira sebagai pembelot yang mengejar ganjaran dan habuan.Modus operandi memburukan UMNO  nampak nya semakin lama semakin berjaya .

Tetapi sejak kebelakangan ini pula, Presiden UMNO menguna kan kerja baik dan kerja kebajikan mengutama kan rakyat sebagai serangan balas kepada kerja memburukan parti UMNO. Startegi menyedar kan rakyat dengan mata kepala sendiri melihat kebaikan UMNO berlawanan dengan strategi mendengar cerita buruk yang di hidangkan kepada rakyat dari pemimpin pembangkang .Biar rakyat menilai sendiri apa yang di lihat dengan apa yang di dengar.Cara ini semakin berkesan dengan melihat gelagat pembangkang yang acap kali terpaksa mencipta isu demi isu.

Oleh kerana menyedari sifat benci boleh membuat seseorang hilang daya berfikir, maka strategi itu lah yang di guna kan oleh musuh UMNO.Walau pun begitu kerap rakyat yang menyokong pembangkang tewas dalam berhujah tetapi tetap mengengam kebencian.Kerana telah di tanam sifat benci begitu mendalam sehinga tidak lagi boleh berfikir.Kebencian itu lah yang  sangat di guna kan oleh pembangkang untuk mengekal kan penyokong nya.

Ketika terjadi huru hara di Negara Indonesia satu ketika dahulu di mana etnik cina di serang di Bandar Bandar besar Indonesia mereka telah melari kan diri ke Singapura dengan membawa harta dan wang mereka ke bank bank di Singapura. Begitu senang  sekali Singapura menerima kumpulan orang kaya dengan wang wang nya ke dalam Negara Singapura.Masalah Negara jiran nampak nya menjadi habuan nikmat kepada Singapura.

Di Malaysia, pasti sekali ada rencana DAP yang ada koloberasi dengan abang nya PAP. ia amat mudah untuk di terjemah kerana masing masing ada kepentingan dan amat memerlukan antara satu sama lain.Bagai di kata DAP akan terus jadi DAP, tidak ada lain melain kan itu lah DAP, cuma yang tidak reti dan gagal membaca nya ada lah orang yang jahil tentang DAP sahaja. Ini termasuk lah ahli melayu DAP, yang boleh di kira sebagai si Kitol moden.  

No comments:

Post a Comment

Gunakan akal dan budi untuk menulis. Terima Kasih Tuan..

About Me

Followers